maandag 14 februari 2011

deel 7 is verrassend geworden


Voor deel 6 had ik alles al uitgetekend, maar op het laatste toch besloten de fresia's op deel 7 te maken. Meer contrast. Zoals ik al eerder heb verteld, kan ik absoluut niet tekenen, maar gelukkig ben ik handig genoeg op het www om leuke tekeningen te vinden. Deze tekening is de basis voor mijn fresia's.


Deze keer niet gekozen voor vreemde stofjes maar voor mooie batikjes. De tekenlijntjes waar ik in een later stadium met borduurzijde ga borduren heb ik er wel meteen op getekend. De steeltjes zijn gemaakt van het band dat ik ook verwerkt heb in de shawl voor monique. Maar nu heb ik em driedubbel gevouwen en met de hand vastgenaaid. Er zit een prachtige glans over, maar achteraf was iets meer groen wellicht toch mooier geweest.


In een eerder stadium ben ik natuurlijk wel even op zoek geweest naar kant en klare stof met fresia's, maar heb het niet kunnen vinden. En ondanks alle pietepeuterige stukjes die soms voorbij kwamen, ben ik nu blij dat ik voor deze optie heb gekozen. Want direct al bij de eerste bloem vond ik het mooi worden.


Het tekenpapier dat ik heb gebruikt, heb ik nog over van de cursus bij Colette Berends in Zwolle. Alleen ik weet niet meer hoe het heet. Maar het is wel heerlijk werken. Je legt het steeds op ieder deeltje dat je ergens hebt liggen en je ziet direct of het op de juiste plaats ligt. Zo kon ik ook rustig bepalen waar iedere bloem moest komen.

5 opmerkingen:

Nienke zei

Mooi wordt dat! En wat leuk dat technieken die je in workshops leert ook toe kunt passen als je in een andere stijl gaat werken! Fresia´s, houden alle moeders daarvan ;-)??

marjolijn zei

Ja, volgens mij houden alle moeders van fresia's. Ze ruiken ook zo heerlijk!!
En het heet calckpapier, Christina. Wordt gebruikt door architecten. Lekker stevig overtrekpapier.
En wat worden die fresia's mooi!!

Hannie de Beer zei

Prachtig die Fresia's. Ik denk inderdaad dat alle moeders er wel van houden? Je hebt het weer mooi voor elkaar.Dit wordt een werkstuk vol mooie herinneringen!

Dea zei

Ik vind de fresia's erg mooi geworden. Het waren ook mijn vaders lievelingsbloemen. :)

Unknown zei

prachtige fresia`s. Ja ik ben er ook gek op..

Ik ben ook een grote bewonderaar van het werk van Colette Berends. Kan iemand mij helpen aan een adres waar ik deze techniek van Colette kan leren?