vrijdag 18 maart 2011

gel transfer / paper lamination

Tijdens de bijeenkomst voor de artgroep in het Noorden had ik een workshop voorbereid met gel transfer. Al doende kreeg ik reacties dat dit hetzelfde was als paper lamination. Zo zie je maar weer, dat een bepaalde techniek meerdere namen kent.

Het werkt als volgt:

Je scheurt een mooie pagina uit een tijdschrift
en je pakt een licht gekleurd lapje stof.

De stof smeer je in met matte medium en de pagina spuit je helemaal nat op de kant die je op je stof wilt drukken.

Dit doe je om ervoor te zorgen dat alles gelijk droogt.

Vervolgens leg je de pagina dus met de goede kant naar beneden op het ingesmeerde stof. Dan ga je er met een linoroller overheen, zodat het goed vast zit.

Dan laten drogen.

Als het droog is, ga je er met een schuurpapiertje licht overheen. Dan spuit je weer het geheel nat en dan kun je scrubben. Zo scrub je alle papier weg en is jouw pagina afgedrukt op het stof.

Ik heb deze techniek gezien op het filmpje:

5 opmerkingen:

Nienke zei

Superbedankt voor uitleg en filmpje Christina, ik heb het nog nooit gedaan en het lijkt me heel leuk!!

yvon zei

Op het filmpje lijkt het alsof de stof op een harde ondergrond is gespannen. En wat voor gel gebruik je er voor? Het is een leuke techniek. Pfff een mens komt gewoon xzveel tijd te kort om de dingen te doen die leuk zijn.....

Hannie de Beer zei

Leuk die uitleg Christina. Bedankt!
Mijn variant is weer heel anders. Dit ga ik ook eens proberen!

Dea zei

Bedankt voor de uitleg en het filmpje, Christina!

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Hoi Christina. Wat een duidelijke uitleg, geweldig. Weer een andere toepassing van de gel. Geweldig!!!