zaterdag 26 maart 2011

miniquilttentoonstelling in meppel geweest

Gisteren ben ik naar de miniquilttentoonstelling van het quiltersgilde in Meppel geweest.

Voor Liesbeth van quiltservice had ik de driehoeken meegenomen die ik voor haar had gemaakt voor de tentoonstelling in cannenburghjuni in Vaassen. Helaas ben ik vergeten deze op de foto te zetten. Wel heb ik bij haar nog transferpaper gekocht en ook mul en soluvlies.

En Liesbeth vond het nodig om me voor het maken van de driehoeken een prachtig pakketje met stof te geven. Ik mocht kiezen uit heel veel pakketjes. En omdat ze allemaal even mooi zijn heb ik direct maar de eerste gepakt. Binnenkort komen deze prachtige pakketjes ook in haar webshop. Zeker een aanrader. Er zaten in mijn geval 6 schitterende stofjes in. Allemaal verschillend van afmeting.

Maar goed, ik ging natuurlijk heen voor de tentoonstelling. Doordat de quiltjes natuurlijk allemaal klein zijn zie je heel veel in een korte tijd. Ik dacht dat Marjolijn er ook eentje had hangen en die kon ik niet vinden. Dus haar nog maar even gebeld. Logisch dat ik em niet kon vinden, want er hing geen miniquiltje van haar.



Wel heb ik de mini's van Dea gezien en natuurlijk op de foto gezet.

Ook die van Hannie vond ik prachtig en heb hier ook een foto van gemaakt. Ik vond het prachtig om Hannie haar werk nu eens in het echt te mogen bewonderen, want ik volg haar blog al lange tijd.

Al bij binnenkomst werd ik aangesproken door Maria. Zij is een vriendin van mijn schoonmoeder. Ze bleek nog Riny bij zich te hebben. Ook een vriendin van mijn schoonmoeder. Beiden kende ik omdat ze wel eens bij mij zijn geweest om te verven. Bleek dat ze met de trein waren, dus heb ik maar voor chauffeur gespeeld en ze thuis afgeleverd.

En omdat ik toen ineens toch in Hoogezand was nog maar even bij mijn schoonzusje langs die een kapsalon heeft. Zij had aan een klant verteld dat ik belang heb bij dekbedovertrekken en vorige week belde ze me dat zij daar een tas vol van had gekregen. Dus even een koppie thee en ik vertel dat ik in Meppel ben geweest. Zit er een klant in de stoel terwijl mijn schoonzusje vertelt over onze kleinkinderen. Zegt die klant: ik heb nog een vuilniszak met poppen in de auto staan. Die mag je zo meenemen. Dus vertrek ik weer met veel meer dan toen ik wegging.


Vergeet ik helemaal te laten zien welk quiltje van mij op te tentoonstelling hing. Het is eentje bovenaan met 2 rode en 1 groene stok. Ik heb deze watercolor genaaid op vliseline waar de vierkantjes al op getekend staan. Ooit gekocht bij quiltservice. Maar de grap is eigenlijk dat ik vanuit het midden naar de zijkanten steeds een streepje meer naar links heb genaaid. Dus iedere rij verder, weer een streepje eraf. En zo ook van boven naar beneden. Hierdoor is geen enkel vierkantje gelijk en onstaat er een golvende beweging. Het quiltje van Suus hangt eronder.

10 opmerkingen:

simone zei

Wat leuk, ik ben niet in de gelegenheid om de tentoonstelling te bezoeken maar zie toch op deze manier mijn quiltje hangen. Dank je wel.

marjolijn zei

Zo te lezen heb je een leuke dag gehad. En Peter zal wel blij zijn geweest met al je aanwinsten, hihihi.

Nienke zei

Ergleuk inderdaad om even een indruk te krijgen, mooie quilt heb je gemaakt, en wat is datvoor een lief quiltwinkeltje tussen de foto's?

Liesbeth Wessels zei

Leuk om door jouw foto's toch even iets van de tentoonstelling te zien. En jouw quilt is erg mooi, en grappig hoe je vertelt, dat hij ontstaan is.
Je kwam dus met een wagen vol zakken weer thuis!!! groeten van liesbeth

Margeeth zei

Van mij hing er ook eentje, op de eerste foto, de middelste rij, de één na rechtse.

Dea zei

Ergens anders zag ik ook foto's van de tentoonstelling. Jouw quiltje viel me gelijk op, Christina, in positieve zin, al voordat ik wist dat hij van jou was. Grappig hè?
Bedankt voor de foto's. Het was mij te ver om te gaan maar ik vind het wel leuk om mijn quiltjes daar te zien hangen.

Hannie de Beer zei

Ik heb je niet eens bedankt voor je lovende woorden over mijn quiltje. Dus bij deze! En natuurlijk heb ik jou werk zien hangen, het viel me meteen op door de stokjes en overhangende baan!
En wat een tocht,je kunt weer vooruit met alle lappen? Zo ging het hier ook tot ik nergens meer ruimte had om alles te bergen! Nu selecteer ik wat ik krijg. Zie ik er niets in ,gaat het weer weg voor een ander doel.Maar nog kom ik om in de lappen! Ik denk niet dat ik nog tijd genoeg krijg om alles te verwerken?
Maar we gaan stug door.

Jossie zei

Ik heb eens uitgebreid rondgekeken en gelezen op je blog. Heel mooie dingen komen er voorbij. Ik ga me ook wat meer verdiepen in artquilts. In het verleden heb ik geschilderd (mixed media) en wil gewoon eens zien of een combinatie van beide voor mij werkt.
Jossie

Anoniem zei

Mooi quiltje Christine, en wat leuk dat je een overzichtje geeft van de tt...zo krijg ik toch de kans een kijkje te nemen.
hartelijk bedankt voor je lovende woorden op mijn blog...ja, soms is het simpeler dan je denkt ;). ik hang 'm niet op omdat hij te persoonlijk is .

Suus zei

Leuk dat we bij elkaar hingen. Ik vond je quiltje erg mooi.