woensdag 9 maart 2011

petticoat

Samen met mijn beide schoondochters ben ik vanavond naar de musical Petticoat geweest in Martiniplaza in Groningen. We hadden ons er al heel lang op verheugd, want de kaarten hadden we al maanden in huis.

Bij binnenkomst stond ons daar een leuke scooter op te wachten. Deze foto is wel genomen met de telefoon, dus zo mooi is ze nu ook weer niet geworden. Maar we kwamen al wel in de stemming van de jaren zestig. Heerlijk om weer helemaal terug te gaan in de tijd. Nou ja, ik moest toen ook nog geboren worden. Ik moest vooral lachen toen de blue diamonds heel even ter sprake kwamen met hun liedje "Ramona". Daar hadden de Monique en Anna dus nog nooit van gehoord. Verder goed uitgevoerde groningse humor. Lekker droog dus. En de typetjes werden uit gronings oogpunt ook zeer goed neergezet.

Ik was nog nooit eerder naar een musical geweest, maar omdat deze zich voor een groot deel afspeelt in Winschoten en er ook gronings in gesproken wordt, leek me dat echt leuk. En dat was het ook. Vooral knap om door mensen uit het westen van ons land gronings te horen praten.

Ik had mezelf van te voren al beloofd, dat als er een cd of dvd te koop zou zijn ik deze zou kopen. En gelukkig was die er al. Dus kunnen we nog es nagenieten. Daar verheug ik me nu al weer op.

We hebben de smaak dus goed te pakken en gaan nu op zoek naar een andere musical.

3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Ja heel nostalgisch hé! Wat leuk om daar met je nichtjes heen te gaan. En een volgende musical? Er zijn er genoeg van Joop van de Ende!

marjolijn zei

Zo te lezen heb je genoten. Weet je dat ik zelfs ooit met één van de Blue Diamonds ben uitgeweest? Is al heel lang geleden hoor.

Nienke zei

Leuk idee om met je schoondochters te gaan, die Chantal is ook een soort supertalent he?