zondag 17 november 2013

Gisteren was de opening

In samenwerking met de huisexposanten (Bert Dolfing, André Smouter en Jan Schoffelmeijer)  van kunstenaarscollectief De Draad en 6 gastexposanten vond gisteren de opening plaats van een tentoonstelling. Ik ben dus 1 van de gastexposanten  met een overzichtstentoonstelling. Het is prachtig om met diverse diciplines samen te mogen exposeren. De opening gisteren werd erg druk bezocht. Het is dan ook een grote tentoonstelling. Het is naast molen Adam in Delfzijl in galerie HOP (Het Oude Postkantoor). Het adres is Schoolstraat 7,  9934 CD Delfzijl



Ruud Streefkerk maakt sjabloonschilderijen met olieverf op papier. Dit is een techniek die door weinig kunstenaars wordt beoefend.


De sculpturen zijn gemaakt door Ans Pelgrim.

 Willie Landman neemt het traditionle quilten voor haar rekening en heeft dan ook een prachtige grote ruimte tot haar beschikking waar haar werk prachtig tot uiting komt.



Zowel de huis- als gastexposanten laten hun werk in diverse ruimtes zien. In de meeste ruimtes staat en hangt alles door elkaar. Schitterend om te zien hoe het elkaar versterkt.


 Prachtige schilderijen van Marein Konijn. Met heel subtiel kleurgebruik laat ze heel veel zien.





Vandaag mochten Willie en ik suppoosten. En wat is er leuker om dan foto's te maken zonder het vele publiek van gisteren. Op de 2 foto's hieronder  zie je steampunk van Zjuul Wiersema op de voorgrond.. Steampunk betekent dat je gebruiksgoederen hergebruikt en er iets heel anders van maakt.

In de ontvangstruimte hangt het meeste van mijn werk. Zien jullie voor het raam de boortoren op organza hangen? Het is zo haast niet te zien.

Maar wat voor mij helemaal nieuw was is de ophanging van mijn quilts. We hadden zelf helemaal geen invloed daarop. Dat werd voor ons gedaan. En we mochten van te voren ook niet komen kijken. Loslaten dus. Dus ik was helemaal verrast om de quilts op boomstronken te zien hangen. En dan ook nog eens niet tegen een wand. Bovendien gegroepeerd. Het geeft je een hele nieuwe kijk op exposeren. En een leuke reacties dat daarop komen! Zo op de foto lijkt het toch of het tegen de muren hangt, maar dat is niet zo. Het hangt zo'n 50 cm de ruimte in.






17 opmerkingen:

Anoniem zei

Wauw hé, wat een grote tentoonstelling! En inderdaad verrassend als er diverse disciplines door elkaar tentoongesteld zijn. Kan me voorstellen dat je razend nieuwsgierig was hoe ze alles hadden opgehangen.

Anoniem zei

Wauw hé, wat een grote tentoonstelling! En inderdaad verrassend als er diverse disciplines door elkaar tentoongesteld zijn. Kan me voorstellen dat je razend nieuwsgierig was hoe ze alles hadden opgehangen.

Nienke zei

Wat geweldig, gefeliciteerd met zo'n mooie expositie! Die boomtakken als ophangsysteem zijn een vondst! Textiel moet eigenlijk vrij hangen, dat hebben ze heel goed opgepakt!

Leny Huneman zei

O, wat ben ik trots op je. Je hangt prachtig, wat een mooie tentoonstelling. En zoveel ruimte en licht.
Verheug me erop het in het echt te zien.

Janien zei

Dat ziet er fantastisch uit!

ann vanherle zei

Het is inderdaad een verruiming om met anderen samen tentoon te stellen. Zelf niet moeten ophangen en alles aan anderen overlaten is weer een ervaring meer. Ziet er prachtig uit. Geniet!!!!!

janneke zei

Dat ziet er veel belovend uit!!

Ingrid zei

Prachtig ziet het eruit!

marjolijn zei

Ik hoop dat ik ergens tijd kan vinden om er een kijkje te nemen. Ziet er spannend uit!

Ineke zei

Gefeliciteerd. Ziet er erg mooi uit. Geniet er van.

els zei

Gefeliciteerd wat een mooie tentoonstelling en wat hebben ze je werk op een bijzondere manier geëexposeerd.

miekequilt zei

Mooi Christina!! Wat spannend om het ophangen aan een ander over te laten , en hoe fijn is het dan, dat je er zo blij mee kunt zijn!!

Anoniem zei

Schitterend Christina, ook de andere kunstenaars.
Jammer dat ze de radiatoren niet ook groen geverfd hadden, stoorde mij een beetje.

Hannie de Beer zei

Wat een grote en fraaie tentoonstelling. Dat je daar bij hangt is een grote eer! Een heel bijzondere manier van ophangen, en je hoefde het zelf niet te doen.
Ik was je blog uit mijn lijstje kwijtgeraakt! Hoe dat is me een raadsel? maar gelukkig zag ik vandaag, en meteen recht gezet. Maar te laat denk ik? Jammer dat het voor mij nogal ver is, om te komen kijken. Ben je weer goed in orde nu?
Heel lief dat je me een zo'n mooie kaart stuurde!
Groetjes Hannie

Unknown zei

looks so much fun there!
kunst koop

Unknown zei

looks so much fun there!
kunst koop

miekequilt zei

Ik wens jou, je gezin en ieder die je blog leest: mooie kerstdagen en een goed en gezond 2014!!