zaterdag 5 maart 2011

natuurlijk ben ik al veel verder


Het leuke aan het quilten van deze quilt is dat je steeds van naald en garen wisselt. Het is in ieder geval niet verstand op 0 en blik op oneindig. De ene keer lukt het beter om te bedenken hoe je iets gequilt wilt hebben. En zie je het even niet dan is er altijd wel weer een ander stuk dat gequilt wil worden. Inmiddels heb ik de bladdeeltjes van de fresia's met dmc garen geborduurd.

De achtergrond heb ik met knalgroenglitter garen bewerkt met spagettisteekjes. Aan de zijkant heb ik niet alles met steekjes bewerkt omdat dit handwerk is en ik niet het risico wil lopen dat wanneer ik de quilt op maat ga snijden er draadjes los gaan laten. Dus die doe ik wanneer de quilt helemaal gebiesd is. Op de handwerkbeurs zag ik een mooie suedeachtige groene stof die ik gekocht heb voor de bies. Dus dat is ook weer geregeld.
De onderste helft van de quilt is nu nagenoeg af. En ik krijg de indruk dat ook in het bovenste gedeelte niet echt heel veel meer hoeft gebeuren.

2 opmerkingen:

Nienke zei

Zo wat zie jij er stralend uit ;-). Je quilt wordt prachtig en ik heb ook allemaal j-tjes gequilt vanmiddag, ben nu net zo verslaafd als jij.

Dea zei

Wat een mooie J-tjes! Ik krijg zo'n zin om te quilten door deze foto's. :)