vrijdag 4 februari 2011

deel 2

Op de een of andere manier zijn de foto's in een andere volgorde gemaakt dan dat ik de onderdelen gemaakt heb. Nu komt het eerste deel wat ik heb bewerkt maar in mijn lijstje van foto's als derde staat. Dit bevordert de chaos in mijn bovenkamer wel, moet ik zeggen.

















Dit vond ik een enorm mooi deel om aan te werken. Ook al deden mijn handen uiteindelijk wel erg zeer van al die rondingen knippen. Het goudachtige stof is een sari die ik ooit van mijn vriendin Fien kreeg. Ik mailde haar vandaag nog dat dit al de derde quilt wordt waar een gedeelte van die prachtige sari in verwerkt wordt. Fien kwam ook nog met de tip om nepgouden sieraden bij de kringloopwinkel te kopen, maar daar gaat het mij niet om. Mijn moeder was gek op goud en had ook veel gouden sieraden die ik nu allemaal heb, maar er dus niets mee doe. Als je dan sieraden van anderen gaat gebruiken loop ik toch m'n doel voorbij. Maar het idee was wel heel goed.
Ook op de sari heb ik vlisofix geplakt en die kringeltjes liggen dus net onder de delen die erop liggen.
Althans, dat geldt voor de 2 rechterdelen. Het linker stuk is helemaal van de sari. Het middelste topstukje is een prachtige batik uit eigen voorraad, die nu schitterend van pas komt. En het meest rechtse topstukje is weer het zelfde stukje als ook op deel 1 te zien was.

6 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Wat een prachtige details ben je aan het verwerken in je quilt! Ik weet niet welke stuk het mooiste is? Wordt een pronstuk!

Aart zei

Je bent lekker op dreef! Ik ben erg benieuwd naar het vervolg, het ziet er erg leuk uit.
http://quiltaart.blogspot.com

Elly Wijnen zei

Mooie organische vormen en mooie kleuren, het goud speelt een grote rol!

marjolijn zei

Oh, wat wordt dit mooi!
En nog een tip: misschien hier en daar nog even kijken hoe je tekst geplaatst wordt, dat leest nog niet overal even lekker.
Nu ga ik de vliegtarieven nog even bekijken, hahaha.

Nienke zei

Klikkerdeklik, kom ik hier om wat rond te klikken, zie ik een prachtige quilt ontstaan, ja zo kom ik natuurlijk niet aan klikken toe :-), wordt mooi!

Dea zei

Prachtige organische vormen! En mooie kleuren; ik houd wel van groen.