maandag 22 oktober 2012

het vullen kan beginnen






Van te voren weet je dat alle werkstukken voor de expositie in april een paar maanden aan het weer worden blootgesteld. Dit betekent dus dat ik vulling moet hebben dat geen vocht opneemt. Gelukkig weet Fien hier het antwoord op: zitzakvulling. En direct stuurt ze me ook al een link door. Op het moment dat ik dat spul wil bestellen zit dh achter de laptop en gaat nog es verder op zoek en vindt hij in Assen een bedrijf die dat spul goedkoop kan leveren en wat nog mooier is: het is hier in de buurt dus we kunnen het zo ophalen.





En dan heb je ineens een zak van 100 liter van die ellendige korrels in huis. Van te voren weet je immers al dat ze overal aan blijven plakken en je ze waarschijnlijk door het hele huis zult tegenkomen.


Maar ach, dat is van later zorg. Nu eerst maar es eentje gaan vullen. En dan komt je er achter dat het niet echt handig is om op deze plek (zie foto boven) de kraal te vullen. Immers, de linkerkant moet ook goed gevuld worden. Dus ik steeds met m'n vingers dat spul alle kanten op duwen. 

Maar ook hier biedt dh uitkomst. Dat zal ik in het volgende blog laten zien.

10 opmerkingen:

Janien zei

Dat is idd geen prettig spul, wat verspreiding betreft. Heb het zelf jaren geleden ook gebruikt. Dat spul blijft je achtervolgen ;) Je kraalverhaal is erg leuk.

Christel Sins-Camp zei

Het is net als dennenaalden; die kom je ook tot Sint Juttemis tegen!

Is het niet zonde (na zoveel werk) om het buiten te exposeren?!

ann vanherle zei

Begint nu echt vorm te krijgen!

Liesbeth Wessels zei

Wat een verschrikkelijke korrels he, ze zitten ook in het hondenkussen bij ons. sterkte met het vullen, lijkt me een hondenbaan. groeten van liesbeth

marjolijn zei

Jij pakt het groots aan hoor. Maar dit is vreselijk spul om mee te werken. Sterkte ermee. Bij mij thuis hebben ze dit ooit verwerkt in een sinterklaassurprise, maanden later vond ik het nog in huis.
Die kralen worden wel heel bijzonder. Ben heel benieuwd naar het resultaat.

Marloes zei

erg leuk om te zien hoe je werk groeit. Sukses met die ellendige korrels!

Ineke zei

Wat een werk allemaal. Je hebt er wel veel voor over.

Hannie de Beer zei

Verschrikkelijk spul! Het blijft overal aan plakken, je komt het nog maanden lang tegen. Maar mooi dat het wordt!

Nienke zei

Ik zou de kralen met afdakje afleveren na zoveeel werk, super!

Janny de Roo zei

...en hoe krijg je het uiteindelijk weer terug....kun je het gelijk bij het grof vuil afleveren....? Hoop het niet voor je, want je hebt er zoveel werk en ellende van (van de vulling bedoel ik dan he).....Spannend is het steeds...!