zaterdag 23 juli 2011

weer eentje af

Al vaker liet ik jullie meegenieten van het patchwork van mijn schoonmoeder. Vorige week kreeg ik een quilt van haar mee die ik voor haar zou quilten. Zij had weer een pakketje van een vriendin overgenomen die het niet meer leuk vond. Dus het waren op dat moment vierkantjes van zo'n 10 x 10. Die heeft mijn schoonmoeder weer aan elkaar genaaid, een leuke rand erbij en zo kreeg ik em mee om te quilten. Vanmiddag heb ik em haar weer gebracht en ze was er blij mee. Voor een zeer slecht ziene schoonmoeder vind ik het een prestatie dat ze toch maar doorzet ook al zitten niet meer alle punten netjes op elkaar, het gaat om het plezier dat ze er toch nog aan kan beleven. Voor een deel zijn het kaffe fasset stoffen, dus als je de foto ziet, weet je dat de kleuren in het echt veel en veel mooier zijn.

2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Weer een aardige klus die je hebt geklaard! Ziet er heel kleurig uit. Je schoonmoeder zal wel erg blij zijn met jou! Mooie stofjes trouwens!

Anneke van Diggelen zei

Helemaal top hoor van je schoonmoeder.
Ik vind het altijd heel erg leuk om te horen en te lezen dat de oudere mensen nog zo'n plezier hebben in het maken van quilts.
Dan heb je er toch ook alles voor over om zo'n top te quilten.
Het ziet er erg mooi uit!!!
Ik denk dat je schoonmoeder er zeer zeker trots op is!!

Groetjes Anneke