woensdag 13 juli 2011

onderhouden website

Op de blog van Kerr krawczyk las ik een verhaal over het langzamerhand verdwijnen van eigen websites. Bij mij is dat niet anders.

Dit komt door het bloggen. Je kunt je verhaal zo in een blog plaatsen en voor het onderhouden van een website moet je meer moeite doen. In mijn geval is het mijn dh die dat voor me doet. Dus moet ik em steeds instureren wat en vooral HOE ik het wil. Steeds hebben we het erover dat hij mij even moet uitleggen hoe het werkt, maar dat komt er dan weer niet van.
Inmiddels is de laatste update op mijn website van juni vorig jaar. Dus wordt het de hoogste tijd om em te actualiseren. Zelf ervaar ik de website als een bibliotheek van de dingen die je gemaakt hebt en dat is dan ook nog het enige doel wat ik kan bedenken.

Ben beniuewd hoe jullie je eigen websites onderhouden en of het nog interessant is naast een blog.

6 opmerkingen:

Aart zei

Een vriendin van mij heeft een website voor haar quiltwerk, toen ik met mijn blog begon, plaatste ze weleens een reactie met verwijzing naar haar website. De reden was dat ze jaloers was dat ik elke dag een bericht had met reacties daarop en vele bezoekers. Haar website had dat effect niet! Een website is vrij statisch, je moet er op gaan zoeken, een blog is veel sneller.
http://quiltaart.blogspot.com

Hannie de Beer zei

Om die redenen heb ik dus geen website . Inderdaad nogal statisch en veel werk!
Je werk op de foto heb ik als ik me niet vergis gezien in Vaassen? Prachtig!

joke zei

Ik denk dat het afhangt van het doel dat je wilt bereiken. Een blog geeft (bij de meesten tenminste, bij mij wil het nog niet echt lukken) meer contacten en is socialer. Maar juist door het meer afstandelijke is een website geschikter voor "zakelijk" gebruik. Als ik me aanmeld voor een kunstmarkt b.v. willen ze voorbeelden van mijn werk zien voor ze me toelaten. Daar is een blog niet geschikt voor. Dus ik denk dat het goed naast elkaar kan bestaan.
Ik heb overigens sinds kort een website die ik zelf zou moeten kunnen bijhouden omdat er gewerkt wordt met een fotoalbum op internet voor de foto's. Die kan ik dan zelf laden en verwijderen. En de tekst werkt op een of andere manier via blogspot, dus dat kan ik ook zelf veranderen en aanvullen. Alleen doet het foto album nog niet helemaal wat ik wil, waardoor b.v. 1 pagina groen is terwijl de rest grijs is. Maar dat zal ook wel opgelost worden.
En Aart, ik onderteken mijn reacties op andermans blogs met mijn blog in de hoop dat mensen dan daar ook een kijkje nemen.

Suus zei

Ik heb aan het verhaal van Joke niet veel aan toe te voegen. Ik ben zelf nu bezig met een website gewoon om dat ook eens te ervaren en misschien ook werk te verkopen.
Je quilt is prachtig.

Ineke zei

Prachtige quilt is dat. Van websites heb ik geen verstand.

http://ineke-rens.blogspot.com

Nienke zei

In wordpress kun je beide combineren, website en blog en dat is voor mij het allerideaalst. Een galerie met je werk en een blog voor de actualiteit en bezoekers. Ik ga in de loop van dit jaar nog overstappen, misschien breng ik je nog op een idee. En eenvoudig zelf te beheren.