zaterdag 2 februari 2013

wat is de bedoeling?

Eerst zal ik jullie het proefquiltje laten zien. Dan weten jullie waar ik het over heb.



Zien jullie het verschil? Bij de bovenste is er alleen maar gequilt en bij de onderste heb ik de vliezen met een föhn bewerkt. 

Toen ik het proefquiltje had gemaakt, wist ik al dat ik er van had geleerd. En helemaal toen ik bovenstaande foto's deelde op het artforum. Daar kreeg ik van Liesbeth o.a. de tip om vulling onder de bloemen aan te brengen zodat je minder overgang van de steel krijgt. Ook werd het daar wel duidelijk dat het mooier is om de stelen door te laten lopen.

Ha, maar zo'n handzaam quiltje is zo gemaakt. A4 formaat is wel wat anders dan een lap van 2 meter onder je machine.

Maar voordat hij zover was dat ie onder mijn bernientje kon moest er eerst wel veel meer gebeuren. Zoals jullie kunnen zien heb ik de stelen gevilt. En ja, dat moest dus ook voor de grote quilt. Nou, ik kan jullie vertellen dat 1 steel vilten op een avond me meer dan genoeg is. Dus dat schoot niet echt op. En om die mooie haren op de stelen te krijgen (kijk maar es bij klaprozen: die hebben harige stelen) heb ik draden groene garen direct meegevilt.  Om eerlijk te zijn, ging dat best moeilijk en bleek achteraf dat ik ze toch nog deels met een viltnaald moest bewerken.






12 opmerkingen:

Nienke zei

Geweldig hoe ver jij gaat om het kloppend te krijgen!

marjolijn zei

Prachtig wordt dit. Maar het hoeft toch ook niet in een avond af? En je ziet dat een proefquiltje wel handig is. Bovendien kun je dat ook gebruiken voor een wedstrijd. Ben heel benieuwd hoe het verder gaat.

janneke zei

De stelen zijn echt harig! Leuk weer je quilt te volgen. Mogen meer????

Joke Hardenbol zei

Het is wel veel moeite, maar het resultaat is er ook naar.

Hannie de Beer zei

Heel veel werk, maar het resultaat gaat prachtig worden!

els zei

Erg mooi om al op zo'n klein quiltje te zien wat het gaat worden. Prachtige stelen. Ben erg benieuwd naar het vervolg. Fijn om het zo te kunnen volgen.

Leny Huneman zei

In het eindresultaat ga je beslist zien dat al die extra dingen het exclusief maken. Het loont al dat werk, ik geloof daar in. Die stelen zijn om te stelen, zo mooi.

vrouw Hommel zei

Wat leuk om te volgens op deze manier en net wat Leny zegt hierboven ; al die mooie extra's maken het geheel af!

Johanna Zweden zei

O wat mooi
Fijne maandag groetjes Joke

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Dit gaat vast weer iets byzonders worden.

Ineke zei

Al die moeite zal straks wel blijken.

Dea zei

Je pakt het weer grondig aan. Mooi hoor!