dinsdag 7 februari 2012

sneeuw verven

Vol verbazing heb ik blogs gelezen waar de lappen die met sneeuw waren geverfd al op stonden. Achteraf had ik er beter lering uit kunnen trekken, want mijn lappen heb ik 2 dagen in hun emmertjes gehad waarvan ook nog 1 dag in de gistkast van mijn man. (Hij brouwt zijn eigen bier en gebruikt deze kast voor het gisten).


De temperatuur in deze gistkast kan net zo hoog of laag als je zelf wilt. Voor mij zette dh hem op 20 graden. Op de meter geeft ie dat nog niet aan.


De eerste lap is een PFD lap.


En de tweede daar heb ik de soda ash bovenop het procionpoeder gestrooid. De eerste lap ligt eronder zodat je het kleurverschil ook kunt zien.


En de derde is de leklap.



Ik wilde een helder rode kleur hebben dus dacht ik een beetje rode jaspis en robijn bij elkaar te doen en nog een heel klein beetje barnsteen. En ook nog wat onyx voor een donkerdere kleur. Maar het is een paars/rode lap geworden. Niet lelijk, maar niet de kleur die ik had gehoopt.

Van te voren heb ik niets afgemeten, maar de lappen zijn nagenoeg zo'n beetje allemaal gelijk van kleur.

15 opmerkingen:

Ineke zei

PROOST! Volgende keer beter.

marjolijn zei

Kan me voorstellen dat je wat teleurgesteld bent, zeker als je hier en daar rondkijkt (vooral bij Marie Jette). Gewoon nog een keer proberen, lijkt me. Maar je weet dat bij pfd nog geen soda is toegevoegd aan de stof?
gr. Marjolijn

Hannie de Beer zei

Het lukt meestal niet de eerste keer,al zijn ze goed bruikbaar. Gewoon doorgaan! Er ligt nog wat sneeuw.

miekequilt zei

Er is genoeg sneeuw, dus je kunt het gewoon nog eens proberen.
Maar dit lijken me ook geen verkeerde lappen, ze komen vast wel eens van pas.

Christel Sins-Camp zei

Die tweede met de soda bovenop ziet er toch goed uit. De kleuren zijn mooi uit elkaar gegaan. En als je zulke lappen als Marie-jette wil, dan moet je ze eerst vouwen!

DEKAKADO zei

Tja, het is maar wat je er van verwacht, maar deze lappen zijn ook mooi vind ik. :-) Groetjes, Marleen.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Bij mij in de kelder staan nu ook van die emmers met een vergiet met lap en daaronder weer een lap. Ik heb de lappen eerst in de soda gehad en sommige eerst gedroogd en andere nat onder de sneeuw. En daarop verschillende kleuren gepoederd. Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat. worden maar het smelt veel langzamer dan ik geduld heb. Ik denk dat langzaam smelten wel meer effecten geeft dan verwarmen dan wordt de verf gauw een vloeistof inplaats van de losse korrelverf effect. Maar dat zal morgen blijken als de boel hopelijk dan ontdooid is

Janien zei

Toch vind ik ze wel mooi. Jammer dat het niet zo is geworden als je wilde. Op naar een volgende poging.
Ik heb ook verfjes besteld. Hopelijk komt het snel! Wat voor stof gebruik je? Succes met de volgende ronde!

Yrea zei

Het is inderdaad geen rood maar wel een erg mooie kleur geworden. Het komt vast nog wel eens van pas!

Groetjes Yrea.

Dea zei

Ik vind het mooie lappen maar kan mevoorstellen dat het niet is wat je had gehoopt. Nieuwe ronde nieuwe kansen?

Suus zei

Rood is een lastige kleur om te verven. Maar je lappen zijn mooi geworden.

Anoniem zei

Het blijft experimenteren...

Johanna Zweden zei

Wat een schitterend resultaat,

meta zei

Dan toch maar een biertje?:-)
Ook al is het niet zoals je wilde, wel mooi!

Gingini zei

In ieder geval vind ik die kleuren prachtig! Alsof je ze voor mij gemaakt hebt! ;) Ga je het nu nog een keer proberen om dat rood voorelkaar te krijgen? Ik ben benieuwd! In ieder geval is zo'n bierkast wel heel erg handig!