dinsdag 5 april 2011

Dromenquilt gequilt


Vorig jaar oktober waren Jacq en Marian hier een paar dagen te logeren. Jacq nam toen een dromenquilt mee voor Jopies om door mij gequilt te worden. Zo quilt ik vaker tops voor deze stichting. Hiermee verdelen we de taken. De een maakt nu eenmaal liever een top en ik quilt liever.

Het is wel iets waar ik tijd voor moet vrijmaken, want ik ben er toch wel een paar dagen mee bezig. Dan moeten wel de werktafel opgeruimd zijn om te kunnen dubbelen. ZO'n tafel ligt veel sneller vol dan dat ie opgeruimd is. Maar dat zal wel herkenbaar zijn. De top was ontzettend netjes genaaid en gestreken; dat scheelt mij echt een heel hoop tijd en bovendien quilt dat veel makkelijker.

Voor het quilten heb ik een dikke map waar ik iedere keer een ontwerp uit kies passende bij de quilt. Deze top gaf mij al direct de indruk voor een jongen bestemd te zijn, dus dan moeten er geen bloemetjes op gequilt worden.

8 opmerkingen:

Marion zei

Ik weet zeker dat jij weer een kind heel blij gemaakt hebt.

Hannie de Beer zei

Een prachtige quilt,en een heel mooi patroon! Dit patroon wilde ik nog steeds eens maken,maar het is er nooit van gekomen! Het heet squaredance dacht ik?

Janny de Roo zei

...en weer is er iemand die een goeie daad verrichtte...! Goed werk hoor Christina.

Isabella zei

Mooie quilt heb je gemaakt, daar maak je vast iemand heel erg blij mee.

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Een dankbaar werk, én een heel mooi resultaat.Wat fijn dat jullie zo in een team kunnen werken!!!

Dea zei

Mooi gequilt, Christina! Ik moet dat toch wat vaker doen. Misschien word ik dan ook nog eens zo vaardig als jij. :)

yvon zei

Mooie gequild Christina. En super dat je rekening houdt met wat voor patroon je gebruikt. In augustus is er weer open dag in De Naaidoos. Komt je dan ook weer? Ik sta er met een kraam voor Jopie's. Kun je hem gelijk meenemen.

Nienke zei

Goed bezig!